Vrhovi Kalnika

Kalničko gorje - Općenito

Kalnička gora diže se na granici Zagorja, Prigorja i Podravine smjerom jugozapad – sjeveroistok u dužinu od 16 km. Prosječno je visoka 400-500 m.

Najviši vrh Kalnika je Vranilac (643m), zatim slijedi Peca (624m), Vuklec (572 m), Podrevec (547 m), Pusta Barbara (460m) i vrh Škrinja (504m). Istočno od grada Velikog Kalnika proteže se u dužini oko 4,5 kilometara stjenoviti uglavnom pošumljeni greben zvan Kalnička greda s vrhovima Vuklec (572 m), Podrevec (547 m) i Škrinja(504 m).

VRANILAC (643 m)
Kontrolna točka HPO

Vranilac je najviši vrh Kalnika. Ima oblik rastrgane stjenovite gromade, koja je dobro vidljiva iz Prigorja. Najviši vrh označen je geodetskim stupom; sa njega se pruža lijep vidik na Prigorje i Zagorje. Pod vrhom stoji TV-toranj, prema sjeveroistoku pruža se niz stjenovitih zubaca poznatih pod imenom “7 zubi” , a na jugozapad ide zapadni greben do poletne piste za paraglajdere te nastavlja preko Esterinog sedla blagim silazom do prijevoja sa kojeg je moguć silaz na sjever do poučne staze ili na jug do crkve sv. Martina odnosno južnog dijela poučne staze.

Na vrh Vranilac postoji više markiranih prilaza:

a) Osnovni - od planinarskog doma na lijevo južnom stranom grebena šumom uzbrdo, te zatim na zapad poučnom stazom do ceste, njome 20tak metara pa kroz šumu strmo uzbrdo do te iste ceste kojom se dolazi do metalnih stepenica. Njima uzbrdo preko drvenih i kamenih stepenica do tv-tornja i dalje na vrh po grebenu – ukupno 20 minuta.

b) Vojni - od planinarskog doma na zapad po južnoj trasi poučne staze do križanja, preko križanja na sjever, zatim strmo na zapad do velikog zavoja na cesti i njome do metalnih stepenica, dalje kao i po osnovnoj stazi – ukupno 20 minuta.

c) “7 zubi” - Grebenska staza, počinje od planinarskog doma odnosno od početka poučne staze, nakon tridesetak metara skreće na stijene zvane sedam Zubi. Na mjestima je potrebna penjačka tehnika. Za obilazak treba oko 40 minuta.

d) Zapadnim Grebenom:
Južna varijanta staze – trasa prilaza ide od planinarskog doma južnom stranom poučne staze do ruševina crkve Svetog Martina, od nje se odvaja strmo na zapad do prijevoja na grebenu, a zatim njime na istok preko više vršnih vidikovaca, preko Esterinog sedla i piste kalničkih paraglajdera. Za obilazak treba oko 60 do 80 minuta.

Sjeverna varijanta staze – pristup je sjevernim dijelom Poučne staze, prema Novom Marofu, zatim na jug u smjeru vrha Vranilca pa u produžetku do prijevoja na grebenu; dalje kao i južnom trasom. Za obilazak je potrebno oko 80 minuta.

e) Sjeverni prilaz - trasa ide zajedno s poučnom stazom na sjever, do križanja za vrh Peca i dalje do križanja gdje na drveću piše Vrh Vranilac i Zubi. Tu treba krenuti južno pa na greben i zatim sjevernim padinama Kalnika popesti se u smjeru vrha Vranilca, najprije do tv-tornja i dalje do vrha. Za obilazak treba oko 30 minuta.

f) Mala obilaznica oko vrha Vranilca - probijena je 2005. godine za potrebe pristupa paraglajderskoj pisti. Staza počinje kod metalnih stepenica na cesti prije zgrade tv-odašiljača (pristup: vidi osnovni i vojni), zatim lijevo ispod nje na zapad lagano se penjući izohipsom do piste kalničkih paraglajdera. Tu je klupa i vidikovac; odavde treba na istok po grebenu do vrha. Za obilazak treba oko 20 minuta.

VUKLEC (572 m) je stjenoviti vrh obrastao gustim raslinjem u zapadnom dijelu Kalničke grede. Tijekom 2009. godine križevački planinar Stjepan Jembrek prokrčio je pristupne puteve, posjekao granje, očistio i markirao stazu te ga učinio pristupačnim.

Na vrhu Vuklecu nalaze se stijene i nema vidika, ali ako se popnemo na najvišu stijenu pruža se pogled na Međimurje. Dvije minute od vrha u smjeru zapada nalazi se Vidikovac na zapadnom dijelu Kalničke grede odakle se pruža prekrasan pogled prema Starom gradu, planinarskom domu, Vranilcu i dalje sve do Medvednice i Ivanšćice.

Uspon na Vuklec počinje od šumske ceste između Starog grada i Kalničke grede odakle treba krenuti sjevernom stranom Kalničke grede markiranom stazom prema Vratnu. Nakon desatak minuta staza se odvaja desno i laganim usponom za nekoliko minuta stižemo na malu Visoravan. Tu je križanje, jedan krak se spušta na drugu stranu u selo Kalnik, a drugi skreće desno još dvije minute do Vukleca. Ukupno treba 25 minuta hoda od planinarskog doma.

Druga staza počinje u selu Kalnik pored crkve i vodi preko livada kroz šumu do Visoravni gdje treba skrenuti lijevo do vrha. Ukupno 25-30 minuta.

ŠKRINJA (504 m) je najniži vrh u najistočnijem dijelu Kalničke grede, predstavlja oko 80 metara dugački goli stjenoviti ispresjecani greben. Do nje je uređen pristup od seoskog mlina u selu Kalnik i od planinarskog doma na Kalniku.
PODREVEC (547 m) je stjenovit vrh istočno od Sjevernog Vidikovca na Kalničkoj gredi (489 m). Do njega je uređen markirani pristup od staze za Škrinju.

PECA (624 m) se nalazi u gorskoj kosi koja se od kalničkog hrpta odvaja u sjevernom smjeru. Odlikuje se otvorenim livadama s kojih je lijep vidik na sjevernu stranu prema Ivanšćici i Ljubelju. Od doma do Pece ima oko 40 minuta lagane šetnje kroz šumu.